HTML

Élet kétkeréken

Motorozással, VTR250el kapcsolatos élményeim, véleményem. A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni: http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Költségfigyelő

A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Friss topikok

  • nagyapa54: Szia elég régi poszt már dehátha aktuális még keresek a Honda vtr 250 re hátsó csomagtartó konzolt... (2023.02.26. 10:32) Shad SH45
  • Powerslave: @Etniez: Jelentem, a motorka sikerrel visszakerült az útra, bár még erősen gyengélkedik. A szerelő... (2015.08.01. 14:43) Láncszett csere avagy csináld magad mozgalom 2. rész
  • Etniez: @Powerslave: Soha nem terveztem véglegesnek a kivándorlásomat. Nem sokára meglesz a brit állampolg... (2015.05.30. 15:11) Újabb gumicsere
  • p3z: Ha esetleg érdekel van replacement controller az Ebayen, illetve találtam két DIY megoldást is. (2015.05.02. 17:21) Markolatfűtés 2

HTML doboz

8000 és az első fékbetét csere

2010.07.25. 17:52 Etniez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Időközben átléptem a nyolcezres határt, van miről írni: elkopott az első fékbetét.

Motortakarítás közben észrevettem, hogy nem látszik már a kopásjelző az első betéteknél. Sajnos nem vettem észre hamarabb, pedig gondos gazdának tartom magam. Mindegy, cserélni kell (szétszedés után kiderült, hogy volt még fél mm-i a kopásjelzőből). 8200 km-t ment el, szerintem korrekt teljesítmény. Szerencsére volt otthon betét, ezért neki is láttam. Igazából nem nagy dolog, pár dologra kell figyelni szerintem:

1. mielőtt visszanyomod a dugattyúkat, meg kell tisztítani (sok helyen ezt kihagyják, pedig nagyon fontos).

2. a dugattyúkat egyenletesen kell visszanyomni. Legegyszerűbb, ha visszarakod a régi betétet és azt nyomod, így szétoszlik az erő.

3. mielőtt elkezded visszanyomni a dugattyúkat, takarítsd meg amennyire tudod.

4. minden csavart jól meg kell húzni, de nem kell „agyonhúzni”.


Sajnos nem dokumentáltam a szerelést, ezért csak leírni tudom a mikéntet. Szükségünk van:

1. 115 mm-es laposfejű csavarhúzóra- és egy 5-ös imbuszkulcsra.
2. 12-es dugós kulcsra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fékbetéteket két csavar tartja a helyén, ezek egy menetben vannak. A kis feketét (sárgával jelölve) a laposfejűvel kiszedjük, majd a mögötte lévőt meglazítjuk. Ezután a 12-es kulccsal leszedjük a féket (pirossal jelölve), majd kiszedjük a betéteket fogó csavart. Ilyenkor kiesnek a betétek. A dugattyúkat rendesen megtakarítjuk féktisztító spray-el, utána kinyitjuk az olajtartály fedelét.

Ezután visszarakjuk a régi betétet és azon keresztül szépen lassan visszanyomjuk a dugattyúkat. Visszanyomás közben figyeljünk arra, hogy a tartály maximum jelzéséig menjen a fékfolyadék. Berakjuk az új betéteket és lezárjuk a tartály tetejét. Visszaszereljük a féket a helyére, a 12-es csavar menetébe teszünk menetrögzítőt. Meghúzzuk párszor a fékkart, hogy felkeményedjen a fék, majd egy kis próbautat teszünk vele, figyelve arra, hogy piciket fékezzünk, nehogy megégessük a betétet. A teljes fékhatást nem fogjuk azonnal megkapni, előtte be kell kopnia a betétnek. A bekoptatásnál figyeljünk arra, hogy kicsiket, majd egyre hosszabbakat szabad fékezni.

Ha már volt egy kis időm, ellenőriztem az olaj és hűtőfolyadék szintet, mind a kettőt rendben találtam. Hűtőfolyadépont annyi volt, mint tavaly ilyenkor, olajból sem fogyott egy mm-sem. Honda ugye.

 frissítve 2013.04.09-én

Szólj hozzá!

Címkék: honda csere fékbetét hűtőfolyadék vtr250 fékolaj nissin

A bejegyzés trackback címe:

https://etniez.blog.hu/api/trackback/id/tr142164202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása