Időközben átléptem a nyolcezres határt, van miről írni: elkopott az első fékbetét.
Motortakarítás közben észrevettem, hogy nem látszik már a kopásjelző az első betéteknél. Sajnos nem vettem észre hamarabb, pedig gondos gazdának tartom magam. Mindegy, cserélni kell (szétszedés után kiderült, hogy volt még fél mm-i a kopásjelzőből). 8200 km-t ment el, szerintem korrekt teljesítmény. Szerencsére volt otthon betét, ezért neki is láttam. Igazából nem nagy dolog, pár dologra kell figyelni szerintem:
1. mielőtt visszanyomod a dugattyúkat, meg kell tisztítani (sok helyen ezt kihagyják, pedig nagyon fontos).
3. mielőtt elkezded visszanyomni a dugattyúkat, takarítsd meg amennyire tudod.
4. minden csavart jól meg kell húzni, de nem kell „agyonhúzni”.
Sajnos nem dokumentáltam a szerelést, ezért csak leírni tudom a mikéntet. Szükségünk van:
1. 115 mm-es laposfejű csavarhúzóra- és egy 5-ös imbuszkulcsra.
2. 12-es dugós kulcsra
A fékbetéteket két csavar tartja a helyén, ezek egy menetben vannak. A kis feketét (sárgával jelölve) a laposfejűvel kiszedjük, majd a mögötte lévőt meglazítjuk. Ezután a 12-es kulccsal leszedjük a féket (pirossal jelölve), majd kiszedjük a betéteket fogó csavart. Ilyenkor kiesnek a betétek. A dugattyúkat rendesen megtakarítjuk féktisztító spray-el, utána kinyitjuk az olajtartály fedelét.
Ezután visszarakjuk a régi betétet és azon keresztül szépen lassan visszanyomjuk a dugattyúkat. Visszanyomás közben figyeljünk arra, hogy a tartály maximum jelzéséig menjen a fékfolyadék. Berakjuk az új betéteket és lezárjuk a tartály tetejét. Visszaszereljük a féket a helyére, a 12-es csavar menetébe teszünk menetrögzítőt. Meghúzzuk párszor a fékkart, hogy felkeményedjen a fék, majd egy kis próbautat teszünk vele, figyelve arra, hogy piciket fékezzünk, nehogy megégessük a betétet. A teljes fékhatást nem fogjuk azonnal megkapni, előtte be kell kopnia a betétnek. A bekoptatásnál figyeljünk arra, hogy kicsiket, majd egyre hosszabbakat szabad fékezni.
Ha már volt egy kis időm, ellenőriztem az olaj és hűtőfolyadék szintet, mind a kettőt rendben találtam. Hűtőfolyadépont annyi volt, mint tavaly ilyenkor, olajból sem fogyott egy mm-sem. Honda ugye.
frissítve 2013.04.09-én