Elég régóta van egy visszatérő rossz álmom, széttöri a kocsimat egy "MÁV-os".
Felelősségét elismeri, a "biztosítója" viszont nem fizet. Én saját pénzemen megcsinálom a kocsimat és utána két évig pereskedem a MÁV ÁBE-val. Megnyerem, fizetnek, de a fél életemet egy tárgyalóteremben töltöm. Most vége ennek a rossz álomnak.
Ideje volt. Még pár hónapig fennáll a veszélye, hogy egy "MÁV-os" nekem jön, sőt, most lesz igazán veszélyes. Most, mert az "egyesületben" nincs pénz, ha most törnek össze, nincs miből kifizetni.
Ha az egyesület nem tud fizetni, akkor a károkozón be lehet hajtani a javítási költséget egy polgári peres eljárás után. Elárverezik a házát, vagy bírósági letiltással levonják a béréből. Remélem a MÁV ÁBE tagjai úgy gondolják majd, hogy ezt a kockázatot nem vállalják be és időben átszerződnek egy BIZTOSÍTÓHOZ.
Olvasom az internetes fórumokat, egymásnak estek az emberek. Valljuk be, jogosan.
Az MÁV ÁBE tagjai a PSZÁF töketlenkedését reklamálják. Nem értik, hogyan lehetett az, hogy egymilliárd Forintot elsikkaszt a vezérigazgató. Azt is mondják, hogy a többi biztosító túl nagylelkű a javító műhelyekkel szemben, azért drágábbak.
Mások azt hozzák fel, hogy mindenkinek tudnia kellene, hová viszi a pénzét. A sajtó tele volt a különböző MÁV ÁBE-s botrányokkal. Rendeltek ki felügyeleti biztost, volt hogy nem engedtek tagokat toborozni fél évig. Az autószerelő műhelyek nem vállaltak MÁV-os javítást, csak ha a tulajdonos előre kifizette. Tehát volt előjele az összeomlásnak.
Véleményem szerint a "MÁV-osok" döntő hányada csak az ár miatt választotta a MÁV ÁBE-t. Úgy gondolták - mivel kötelező a biztosítás - ők a legolcsóbban akarják megúszni. Nem érdekelte őket, hogy az általuk okozott kárt nem fogja megtéríteni a biztosítójuk.
Én nem tartom ezt egy gerinces eljárásnak. Hiába hivatkoznak a PSZÁF-ra, nem a sikkasztás miatt ment tönkre a biztosító. A társaság pénzügyi adatait megnézve kiderül, hogy a MÁV ÁBE a bukás szélén állt. A vezérigazgató időben el akarta hagyni a süllyedő hajót, de elkapták.
A MÁV ÁBE tagságának nagy része olyan biztosított, akiket nem látnak szívesen máshol. Budapesti fiatal, nagyteljesítményű autóval, kezdő jogosítvánnyal. Ők az átlagnál több balesetet okoznak, mégis nagyon kedvező díjakat kaptak.
Most ennek itt a vége, hamarosan szembesülnek a jelentős díjemelkedéssel.
Baumag, Il Ferro, MÁV ÁBE. Emberek, ébresztő. Kapitalizmus van. Nem lehet mindig az államra mutogatni.
Szerk:
MÁV ÁBE-s botrányok:
totalcar.hu/magazin/velemeny/kgfbmav/
index.hu/gazdasag/magyar/kgfbe080505/
index.hu/gazdasag/ghirek/267745
index.hu/gazdasag/ghirek/267935
www.biztositastipp.hu/tudasbazis/hirolvas.php
www.vezess.hu/hirek/botrany_a_kotelezovel/7770/
És még sorolhatnám, ott a www.google.hu
Végezetül a TIR se maradjon ki: index.hu/gazdasag/magyar/biztfu061004/