Bár még elég messze van a nyár, én már az utazásaimat tervezgetem. Megismétlem a két évvel ezelőtti Alpok-túrát. Ezúttal nagyobb távot és több éjszakát tervezek, de erről majd egy másik posztban, később.
A motor kap egy közepes szervizt indulás előtt, meg kell nézetnem a szelepeket. Természetesen lesz olajcsere is. A hátsó gumit valószínűleg cserélni kell majd az indulás előtt, a láncot még idén tavasszal, ahogy jobb idő lesz.
A tanktáskát is cserélnem kell, nagyon lehasznált állapotban van a régi, ráadásul a mágneses rögzítés nem nyerte el a tetszésemet. Ha meg volt pakolva, elmozgott néha, és karcolgatta a felületet. Ezért kizártam a mágneses tanktáskákat a lehetséges opciók közül. Maradtak a fixen rögzíthető táskák, ebből három félét találtam.
1. Bagster: egy bőrt húznak rá a tankra és arra csatolják a tanktáskákat. VTR250-re nem létezik és szerintem berohasztja a tankot hosszú távon.
2. Nem mágneses tanktáska szíjjal rögzítve. Ez a megoldás is jó, csak okosan kell elhelyezni a szíjakat, betéve a tank alá. Viszont ez is karcolhatja a tankot, mivel fizikailag érintkezik vele és szerintem nem lehet 100%-os módszerrel lefixálni, ha meg van pakolva.
3. Gyors rögzítős megoldások. Előnye, hogy egyáltalán nem érintkezik a táska a tankkal, gyorsan lehet fel- és leszedni. Nem olcsó, egyelőre csak két márkát találtam, aki gyárt ilyet: Givi és a Hepco & Becker.
Én a Givit választottam, mert olcsóbb, mint a Hepco & Becker. A rögzítés úgy néz ki, hogy három csavarral a tankhoz kell rögzíteni a tanklock gyűrűt egy fémdarab segítségével. Ez a fémdarab és a három csavar plusz költség, nekem 14 fontért adták a cikk írásakor. Figyelni kell a gyűrű fajtájára, mert jelenleg 14 féle létezik. Sajnos az én motorom nem szerepelt a listában, de bíztam abban, hogy a Honda ugyanazt a tanksapkát tette a motorjaira. Reményem beigazolódott, a VTR250-re felmegy a BF03.
A táskát még nem vettem meg, (három féle méretben létezik ebben a rendszerben) ezért most csak a gyűrűről teszek fel képet.
A tanktáska vásárlásról majd későbbiekben lesz szó.