Megejtettem a VTR250 12000-es átvizsgálását, erről szeretnék pár sort írni.
A Honda Dreambe vittem, mert a 6000-es átvizsgálással nagyon meg voltam elégedve. Telefonon lefixáltam az időpontot, időben megjelentem, 3 óra alatt készen is voltak. Most is Motul 5100 10w50 került a motorba, nekem bevált ez a kenőanyag. Olajat és (gyári) szűrőt én vittem, így durván 17500-at fizettem. Gond nem volt, csak annyit kértem, hogy zsírozzák meg az oldalsztendert egy picit, hogy könnyebben járjon.
A láncon húztak egy picit és átnézték a motort A-tól Z-ig, de nem volt gond. Az egész bejegyzést csak azért írtam meg, mert a Dream szervize nagyon precíz munkát végzett. Általában nem szeretem, ha nem lehet szemmel követni az átvizsgálást, sajnos a Dream ilyen. Ez bennem mindig gyanút ébreszt, ezért át szoktam nézni a motort a visszavétel előtt.
A fékbetétet én cseréltem és mivel nem álltam teljesen sík talajon, ezért a fékfolyadék a maximális jelzésig ért, mikor lezártam féktartály fedelét. Ebből kifolyólag a kis buborék nem látszódott a betekintő ablakon. Ezt könnyű észrevenni, de nem úgy, ha a kézmelegítő fel van szerelve. Márpedig fent volt! Ebből következik, hogy a kézmelegítőt leszedték, észlelték a hibát, orvosolták majd visszaszerelték a javítás után. Abban is biztos vagyok, hogy a szelepfedelet is leszedték. Ezt a tényt az támasztja alá, hogy a szelepfedél teljesen tiszta volt a "V" két szára között, holott koszosan vittem be. A szelephézag ellenőrzését és állítását az támasztja alá, hogy a tömítő anyag színe megváltozott.
El sem hiszem, hogy manapság van még normális szerviz, tisztességes szerelőkkel! Beírtam a Dreamnek egy nagy piros pontot és csapok nekik egy kis reklámot.
A beavatkozás után annyit vettem észre, hogy a motor simábban jár. Nem tudom, hogy az olaj vagy a szelephézag állítása miatt, különösebben nem is érdekel :)