HTML

Élet kétkeréken

Motorozással, VTR250el kapcsolatos élményeim, véleményem. A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni: http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Költségfigyelő

A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Friss topikok

  • nagyapa54: Szia elég régi poszt már dehátha aktuális még keresek a Honda vtr 250 re hátsó csomagtartó konzolt... (2023.02.26. 10:32) Shad SH45
  • Powerslave: @Etniez: Jelentem, a motorka sikerrel visszakerült az útra, bár még erősen gyengélkedik. A szerelő... (2015.08.01. 14:43) Láncszett csere avagy csináld magad mozgalom 2. rész
  • Etniez: @Powerslave: Soha nem terveztem véglegesnek a kivándorlásomat. Nem sokára meglesz a brit állampolg... (2015.05.30. 15:11) Újabb gumicsere
  • p3z: Ha esetleg érdekel van replacement controller az Ebayen, illetve találtam két DIY megoldást is. (2015.05.02. 17:21) Markolatfűtés 2

HTML doboz

A baleset (gépjármű baleset Angliában)

2013.04.27. 16:59 Etniez

Gurultam a munkahelyem felé egy hideg téli napon és megtörtént, ami még soha. Összeütköztem egy autóval. Vagy is inkább elütöttek, ez a szó inkább leírja mi történt.

Nagy forgalom volt, összefüggő sorokban álltak az autók. Szerettem volna lefordulni az útról, de nem tudtam, akkora volt a dugó. Végül szabaddá vált az út, elindultam, de ekkor egy gyalogos toppant elém egy autó takarásából. Megálltam, hogy elengedjem amikor egy ütést éreztem hátulról, mely következtében előregurultam egy picit, majd eldőltem, mint az ólajtó. Feküdtem a földön, lábamon a motorral és próbáltam összeszedni magam. Emberek rohantak felém. Kimásztam a motor alól ügyeltem, hogy ne tegyek benne még több kárt. Felálltam, pár lépést eltávolodtam a fekvő motortól. Az természetesen leállt magától, levettem a gyújtást és elraktam a kulcsot. Realizáltam magamban, hogy egy autós jött nekem hátulról, intettem neki, hogy álljon félre, így is nagy a dugó. A motort felállítottam majd letoltam az út szélére. Gyorsan átnéztem és láttam, hogy kisebb sérülések vannak rajta, de semmi nagy hibát nem véltem felfedezni.

A balesetet 3 méterről látta egy buszsofőr hölgy, leszállt a buszról és megadta a telefonszámát, ha kellene tanú. Megköszöntem, felszállt a buszra és elment. Egy másik hölgy jött oda és kérdezte, kell-e mentő. Igent mondtam, nézzen csak meg egy szakember. Picit fájt a fejem, más problémát nem éreztem. Közben az autós félre állt, kértem az adatait és a biztosítós papírjait. Az adatait megadta, a biztosítóját nem, mivel állítása szerint nem tudta, mert céges autót vezetett. Azt is elmondta, hogy próbáljuk meg biztosítót kihagyva rendezni a költségeket.

Közben megérkezett a mentő, megvizsgáltak alaposan, nem találtak semmilyen sérülést. Írtak egy jegyzőkönyvet, utána megvizsgáltuk a motort közösen. Üzemképes volt, bár a rendszámtábla leesett, de a mentősök szerint a jegyzőkönyvvel közlekedhetek rendszám nélkül, de csak azon a napon. Az autós jött mögöttem egy darabig, hogy meggyőződjön jól vagyok és a motorral sincs gond. Megbeszéltük, hogy átnézem a sérüléseket és másnap jelentkezem telefonon a becsült összeggel.

Másnap megvizsgáltam a motort, a kár: hátsó sárvédő- és rendszámtábla keret eltört, rendszámtábla kettéhajlott. Kuplungkar és sebváltó pedál elgörbült, segédváz fényezése sérült. Jóval később derült ki, hogy a gumi is megsérült.
20130115_173432.jpg

20130115_173445.jpg

20130115_173437.jpg

Innentől naplószerű leírás következik, első sorban azoknak, akik Angliában fognak kárt szenvedni a jövőben. Lássuk az angliai kárrendezés menetét ebben a konkrét esetben:

2013.01.16
Megkerestem az alkatrészek árát majd felhívtam a károkozót. Mondtam neki, hogy kb. 350 font elég lesz a javításra. Sokallta az összeget, pedig ez csak az alkatrészek árát tartalmazta, a cseréket én csináltam volna meg. Kértem, hogy adja meg a biztosítója nevét mondta, hogy meg kell kérdeznie a „head office”-t és utána keres.

2013.01.17
Természetesen nem keresett, ezért váltottunk néhány sms-t és email-t, eredmény nélkül.

2013.01.18
Aznap sem keresett, úgy éreztem nem erőlteti magát, ezért hangnemet váltottam. Mondtam neki, hogy ha nem adja meg a mai napon a kért információt, besétálok a rendőrségre. Ezek után egy óra múlva elküldte a biztosítója nevét és a kötvényszámát… No comment. Még ezen a napon kitöltöttem a K&H biztosító honlapján a kárbejelentő nyomtatványt. Hétvége jött, nem vártam semmi érdemlegeset ezen a héten már.

2013.01.21
K&H értesített, hogy továbbították a bejelentésemet a Mabisz felé, mivel külföldön történt a káresemény.

2013.01.22
Tájékoztatott a Mabisz, hogy a károkozót Magyarországon az AIG képviseli és hozzájuk továbbítja a bejelentésemet. Az AIG nagyon készséges, öt levelet váltottunk még aznap. Végül megállapodtunk, hogy „átadnak” az angol AIG-nak, mivel a motort Angliában javíttatom meg. Az ügyet elindították, innentől angolul leveleztem az ügyintézővel. (Ő végig türelmes és gyors volt, bár néha éreztem, hogy nem teljesen őszinte velem. Gondolom a cége érdekeit védte. Végig e-mail kapcsolatban voltunk, sem levelet, sem telefont nem váltottunk)

2013.01.23
Jelentkezett az angol AIG, leírtam az eseményt az én szemszögömből. (11 e-mail-t váltottam velük összesen, néhány csak technikai kérdéseket tisztázott, néha sürgettem őket. Ezért nem írok le mindent, csak a lényeget)

2013.01.24
Elkérték a szemtanú elérhetőségét.

2013.01.28
Hazarepültem Magyarországra pihenni 3 hetet. A motor Londonban maradt leponyvázva, leláncolva az utcán. (Londonban ez általános, nagyon sok motor áll az utcán)

2013.02.01
Tájékoztatott az AIG, hogy saját alvállalkozójuk szeretné begyűjteni a motort és saját hatáskörben elvégezni a javítást. Nem bíztam ebben a megoldásban. Szerelje a motoromat egy cég, aki nem felém érdekelt, hanem a biztosító felé? Ráadásul ellenőrizni sem tudom őket, mert 1700 km van közöttünk. Nem lesz ez jó. Felhívtam a szerelőmet, természetesen elvállalta a munkát. Válaszoltam az AIG-nak, hogy a motort saját szerelőmmel javíttatom meg.

2013.02.04
Jelentkezett egy Tecreports (http://www.tecreports.co.uk/) nevű cég, ők fogják a javítást ellenőrizni és a költségeket jóváhagyni. Küldtek egy kódot, amivel a weben nyomon tudom követni, hogy állnak a munkával.

Képkivágás.JPG
2013.02.05
Szerelőm begyűjtötte a motort és vártuk a Tecreports jelentkezését (mikor mennek szemlézni). Egyelőre csönd volt.

2013.02.07
Hívták a szerelőmet, időpontot egyeztettek.

2013.02.12
Voltak szemlézni, nem kapkodnak. Jóváhagytak mindent, a gumit is cserélni kellett. Ezt csak a szerelőm vette észre. Ezért is érdemes elkerülni az otthoni kókányolást és szakemberre bízni azt, amihez nem értünk. Még a biztosítónak is igent kell mondania, hogy elkezdődjön a javítás.

2013.02.13-2013.02.19
Nem történt semmi, biztosító nem nyilatkozott, leráztak.

2013.02.20
Jelentkeztek végre, jóváhagytak mindent.

2013.02.23
Kész lett a motorom végre. 801 font lett végül a számla, a 350-es ajánlatom elég baráti volt, nem? Szerelőm kibocsájtotta a számlát a biztosítónak.

2013.03.07
Elpostázták a csekket a szerelőmnek, két hétig ültek a számlán.

2013.03.15
Megkapta a csekket a műhely, bevitte a bankba beváltani.

2013.03.22
Rákerült a pénz a szerelőm számlájára.

Összefoglalás: Végül több mint, két hónapig tartott az ügy, sok energiámat emésztette fel az ügyintézés és a várakozás, de végül minden jól alakult.
Furcsa volt, hogy semmilyen papírt nem kellett kitöltenem ki, semmilyen igazolványomat nem kérték el, mindent csak az interneten intéztem.

 

4 komment

Címkék: anglia műhely baleset javítás csekk kár szerelő biztosítás ügyintézés kötelező angliában káresemény

A bejegyzés trackback címe:

https://etniez.blog.hu/api/trackback/id/tr155249814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rosal 2013.05.12. 21:38:01

szevasz,
örülök hogy újra írsz.
sajnálom hogy ilyen apropóból.
szerencsére sérülés nélkül megúsztad, ennek örülök.
Pár kérdés:
- mennyi km van most motorban
- nem szükséges angol rendszámot csináltatni rá? menyi ideig lehet magyar rendszámmal használni Angliában?
Én a minap egy Guzzi V7 Classicot próbáltam ki. Szerelem azonnal. Sajnos a VTR-eket már nem forgalmazzák, de vmi hasonló felépítést keresek, lehet, hogy egy guzzi lesz az?

Etniez 2013.05.23. 15:12:50

Bocsi, hogy csak most írok, nem vettem észre a hozzászólásod!

Most 33000 km van benne, elvileg fél évig lehet rajta magyar rendszám, utána elkobozhatják és megbüntethetnek.

p3z 2013.06.24. 09:54:42

Szia!

A fényszóró foncsorozás nem probléma balos közlekedésnél?

Etniez 2013.07.12. 17:46:53

Néha villognak, de nem érdekel :)
süti beállítások módosítása