HTML

Élet kétkeréken

Motorozással, VTR250el kapcsolatos élményeim, véleményem. A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni: http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Költségfigyelő

A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Friss topikok

  • nagyapa54: Szia elég régi poszt már dehátha aktuális még keresek a Honda vtr 250 re hátsó csomagtartó konzolt... (2023.02.26. 10:32) Shad SH45
  • Powerslave: @Etniez: Jelentem, a motorka sikerrel visszakerült az útra, bár még erősen gyengélkedik. A szerelő... (2015.08.01. 14:43) Láncszett csere avagy csináld magad mozgalom 2. rész
  • Etniez: @Powerslave: Soha nem terveztem véglegesnek a kivándorlásomat. Nem sokára meglesz a brit állampolg... (2015.05.30. 15:11) Újabb gumicsere
  • p3z: Ha esetleg érdekel van replacement controller az Ebayen, illetve találtam két DIY megoldást is. (2015.05.02. 17:21) Markolatfűtés 2

HTML doboz

Közeledik a VTR250 téli álma

2009.12.13. 06:47 Etniez

Közeledik a VTR250 téli álma, ezért gondoltam írok egy újabb tesztet, immáron 3600 km-el a motorban.

A motort továbbra is szeretem, borsós ára ellenére is úgy érzem, megérte. Teljesítményben hozza azt az, amire vágyom. 80-110 között használom, ezen tartomány felett egy naked bike nem kényelmes szerintem. Fogyasztása az első 3600 km-en 3,37-re jött ki, egy liter benzin 29,5 km-e elegendő. Hetente kell tankolnom, pedig nagyon nem szeretek. Mindig rossz érzéssel állok be a kútra, mindegyiknél át akar verni az aktuális kasszás, ezért mindenhol csak kártyával fizetek. Úgy nem kell átszámolnom a visszajárót, nem kell kérnem a kimaradt tíz- ötezer forintokat, vagy az elfelejtett százasokat.
Én örülnék, ha kicsit nagyobb lenne a tank, egy 15 liter körüli térfogattal kibékülnék. A gyári érték 12,5l, a tankolásra figyelmeztető lámpa úgy 10 körül gyullad ki. Mindegy, ez legyen a motor legnagyobb hibája :)
Láncot egyszer kellett feszíteni, amióta nem közlekedem, utassal egyáltalán nem nyúlik. Az előző motorom láncát (Honda CG125) 4-500 km megtétele után kenni kellett, ezt elég 800 után. Valahogy jobban tartja az anyagot. A motorhoz vettem egy Louis-os univerzális emelőt, ezzel emelgetem. Egy picit macerás, a hátsó kerék alá fát kell tenni, hogy könnyen emelhető legyen.

A motorral semmi probléma nincsen, bár egyszer rám hozta a frászt. Egyik reggel nem akart indulni, pedig ment az indítózás. Kiderült, hogy a kormány végére felszerelt kézmelegítő feszítette a gázbowdent, pedig szemre teljesen lazának tűnt. Erre figyeljetek :)
A blokk teljesen rendben van, még olajpárának sem láttam nyomát.

Hidegben és esőben is jól használható a gép. Fékereje és tapadása kielégítő, persze nem ilyen időben fogjuk karcolni a lábtartót. Hidegben az első teleszkóp kicsit bekeményedik, ezért nagyobbakat ütnek az úthibák, de még elviselhető mértékben. A sarat összeszedi a gép, de nem kezelhetetlen mértékben. Van egy gumi válaszfal az első szelepfedél felett, ez nem engedi hátra a sarat. Két kefe és egy szivacs segítségével könnyen tisztán tarható a motor. Az első gyertyapipa tiszta sár lesz és nem is nagyon takarítható. Remélem gondoltak erre a japán mérnökök is :)
Az emeltfényű izzó teszi a dolgát, lakott területen kívül is jól lehet haladni, elegendő fényt biztosít a biztonságos közlekedéshez.
5 fok körüli hőmérsékleten 2-3 km alatt bemelegszik, pedig csak 3000-es fordulaton használom a motort hidegen.

Ennyi idő alatt megtaláltam a gépen a helyes pozíciót, ennek nagyon örülnek a heréim. 186 cm vagyok és elférek a gépen, de alacsonyabbak is bátran motorozhatnak vele, nagyon alacsony az ülés.
Melegebb időben  3 hét alatt 0,2 Bar nyomást veszített a hátsó kerékből (elsőből nem), hidegben tartja a nyomást, nem kell ellenőrizni.

Lassan kap új olajat és szűrőt, utána aludni tér a gép. Ha kérdésetek van, írjatok!

1 komment

Címkék: motor honda olaj csere motorkerékpár vtr250 olajszűrő

A bejegyzés trackback címe:

https://etniez.blog.hu/api/trackback/id/tr991589717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fodorzs 2009.12.13. 23:23:04

Múlt héten én is beraktam a robogómat a garázs belső felébe. Jó kis kabátom is megtisztult azóta. Jön a BKV-s időszak. :(
Örülök, hogy ennyire jól bánsz a géppel, és hogy számot is adsz róla.
November végén végre ülhettem egy tesztpéldányon a Dream jóvoltából. Nagyon nagy élmény volt! Sajnos csak egy kis körre volt alkalmam, így messzemenő következtetéseket nem vonhattam le.
Sokszor elkalandozom a 600-as gépek világába, de aztán a praktikum miatt mindig a VTR a konklúzió.
A tél is lehet szép, de nagyon várom a tavaszt!
süti beállítások módosítása