HTML

Élet kétkeréken

Motorozással, VTR250el kapcsolatos élményeim, véleményem. A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni: http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Költségfigyelő

A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Friss topikok

  • nagyapa54: Szia elég régi poszt már dehátha aktuális még keresek a Honda vtr 250 re hátsó csomagtartó konzolt... (2023.02.26. 10:32) Shad SH45
  • Powerslave: @Etniez: Jelentem, a motorka sikerrel visszakerült az útra, bár még erősen gyengélkedik. A szerelő... (2015.08.01. 14:43) Láncszett csere avagy csináld magad mozgalom 2. rész
  • Etniez: @Powerslave: Soha nem terveztem véglegesnek a kivándorlásomat. Nem sokára meglesz a brit állampolg... (2015.05.30. 15:11) Újabb gumicsere
  • p3z: Ha esetleg érdekel van replacement controller az Ebayen, illetve találtam két DIY megoldást is. (2015.05.02. 17:21) Markolatfűtés 2

HTML doboz

Honda CG125 teszt

2009.09.26. 10:27 Etniez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilyen motorral közlekedtem három évig, évente 8-10 hónapot. Használtam esőben, fagyban, kánikulában, városban, városon kívül, rövidtávon és szlovák túrán. 2 év és 10 hónap után adtam el, majdnem pontosan 23.000 km-el.
A közös történetünk 2006. nyarán kezdődött. Volt egy ötven köbcentis robogóm (Piaggio NRG DD), de a teljesítményét városon belül sem éreztem elegendőnek, a kényelme pedig kritikán aluli volt. De legalább jól nézett ki és könnyű volt tisztán tartani. Én viszont agglomerációból jártam be a belvárosba, erősebb kellett.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kifutó modell volt, ezért akciósan vettem egy nulla km-es példányt.
Külseje soha nem tetszett igazán, de kategória társánál, a Yamaha YBR125-nél jobban nézett ki. A krómozott kerék és kipufogó sokat dobott rajta. Ezeket rendszeresen WD-40-el takarítottam, három év után is csillogtak, pedig esőt kapott rendesen a motor. Tudtam, hogy gond nem lehet a géppel, mert egyszerű, mint a bot. Léghűtéses, egyhengeres, harminc éve gyártják. Teljesítménye 11 ló, fogyasztása 1,8 (városon kívül) és 2,3 (városon belül) között alakult. Tankja 13,5 literes, ritka vendég voltam a benzinkutakon. 500 km simán megtettem vele tankolás nélkül, ez egy túramotornak is dicsőségére válna. Minden körülmények között könnyedén beindult, elég volt megpöckölni az indító gombot.


Üzemben tartani nem nagy feladat, négyezer kilométerenként bele kell tenni egy kis olajat, nyolcnál gyertyát cserélni, 12000-nél meg légszűrőt. Nálam 17.000-et bírt a gyári lánc szett (nem gondoztam rendesen). Nem „O”-gyűrűsre cseréltem ki, hanem erősített „O”-gyűrű nélkülire. Ezzel hatezret mentem, nem kezdett el nyúlni a lánc. A gyári gumi örökéletű (láttam már negyvenezres futásteljesítményűt is), de nagy tapadást azért ne várjunk tőle. Én háromezer km után lecseréltem Michelin Pilot Sporty-ra. Utóbbi jól működött rossz időjárási körülmények között is, és majdnem húszezret kibírt.

Szerintem ez egy egyszemélyes városi motor, mellyel felmehetünk főutakra
. Ennek ellenére én is mentem vele utassal az M0-án, voltam vele felvidéken túrázni… De az utazások végét már nem élveztem. Ha ezt elfogadjuk, akkor szeretni fogjuk a gépet. Utassal rémálom vele menni. Nem az a baj, hogy kb. 30%-al csökken az ereje, de a féktáv is legalább ennyivel megnő. Ha nem többel…
Egy óránál tovább nem lehet közlekedni vele nagy sebességgel (75+), mert elhangyásodik az ember keze, fájni kezd az ülepe. Hiába az egyszerű blokk, az egész napos nagy terhelést ő sem bírja. Nyáron hajlamos volt túlmelegedni a nagy túrák végére (~200 km).
Egyedül 60-100, utassal 40 km tehető meg vele kényelmesen egy huzamban, utána minden méter szenvedéssé válik.


Időjárást jól viseli, bár hidegben és esőben kevés lesz a gyári gumi és fékbetét. Nem napelemes motorosoknak ezeket érdemes lecserélnie. A szelet nem szereti, elmegy az ereje és viharos oldalszélben nehéz az úton tartani.
Én lecseréltem a fékcsövet fémhálósra, erősebb nem lett a fék, de legalább nem volt olyan nyúlós, mint előtte.
A kuplung könnyen kezelhető, a váltó jól használható, a fékek gyengék voltak. A reggeli első váltást nagy kattanással fogadta, ez természetes ennél a motornál.
A szívatója borzasztó rossz helyen van, nem vezették fel a kormányra. Ez volt az egyetlen dolog, amit nem tudtam megbocsájtani a tervezőknek.

A motort városi lótifutinak és kezdőknek ajánlom.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt honda cg125

A bejegyzés trackback címe:

https://etniez.blog.hu/api/trackback/id/tr191408134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása