HTML

Élet kétkeréken

Motorozással, VTR250el kapcsolatos élményeim, véleményem. A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni: http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Költségfigyelő

A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Friss topikok

  • nagyapa54: Szia elég régi poszt már dehátha aktuális még keresek a Honda vtr 250 re hátsó csomagtartó konzolt... (2023.02.26. 10:32) Shad SH45
  • Powerslave: @Etniez: Jelentem, a motorka sikerrel visszakerült az útra, bár még erősen gyengélkedik. A szerelő... (2015.08.01. 14:43) Láncszett csere avagy csináld magad mozgalom 2. rész
  • Etniez: @Powerslave: Soha nem terveztem véglegesnek a kivándorlásomat. Nem sokára meglesz a brit állampolg... (2015.05.30. 15:11) Újabb gumicsere
  • p3z: Ha esetleg érdekel van replacement controller az Ebayen, illetve találtam két DIY megoldást is. (2015.05.02. 17:21) Markolatfűtés 2

HTML doboz

HVG-nek írt levelem:

2008.09.02. 17:56 Etniez

Tisztelt HVG!

Kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos cikkükből sajnálatos módon kimaradt a leggyorsabb (25 km/ 30 pec) városi közlekedés eszköz, a motor. Nem véletlenül ezt használják pl. a pizza-futárok.
Egy 49 cm3 kétütemű robogó 3,5 liter benzint fogyaszt el százon, míg egy 49 cm3 négyütemű kb. 2 litert. Előbbi valós végsebessége (fojtások eltávolítása után) 70-75, utóbbié 55-60 km/h. Ezek persze csak elméleti sebességek, mert a hatályos KRESZ szerint nem mehetnének többel, mint 40 km/h.

Ha a realitásokat nézzük láthatjuk, hogy a 4T 49cm3 nem elegendő még a budapesti közlekedéshez sem. A lassú járműveket (biciklistákat is) állandóan előzgetik, kerülgetik az autók. Ez nagyon veszélyes a kerékpárosokra és a motorosokra nézve, mert sokszor nem tartanak megfelelő oldaltávolságot és egy pici lökésnek is lehet halálos következménye.
A városi dugók egyik alternatívája lehetne a motorizált kétkerekűek használata, melyet a jogalkotók nem preferálnak. Egyrészt életveszélyes sebességre kárhoztatják a segédmotor kerékpárokat, másrészt kifejezetten tiltják azokat a manővereket, melyek kihasználják az egy nyomon haladók közlekedési előnyét.

Megoldás lehetne az (mint Olaszországban), hogy a B kategóriás jogosítvány 124 cm3-s motorig lenne érvényes. Egy 4T 124 cm3 motorkerékpár városi fogyasztása 1,7-2,5 liter százon, üzemeltetési költsége majdnem a BKV bérlettel azonos, utazó sebessége 70-85 km/h. Használhatósága megegyezik a kerékpáréval, rossz időjárási körülmények között egyik sem igazán kényelmes, ezért kevesen használják (jómagam igen, de ritkaságnak számítok).
A motoron maximálisan két ember utazhat, mint egy kerékpáron, ám ha megfigyeljük a városi közlekedést, észrevehetjük, hogy az autók többségében egyetlen ember ül. A motorok javára szól az is, hogy egy személyautó helyén kb. 4-6 motor tud parkolni. Az új KRESZ megengedi azt, hogy a motorosok a piros lámpánál "felcsoroghassanak" az első helyre. Hogy üröm is legyen az örömben: az új KRESZ szerint a kerékpárosok feltarthatják a "hetes buszt", míg a motorosokat továbbra se engedik be a buszsávba, pedig Londonban 30%-al csökkentek a motoros balesetek e lépés megtétele után. Végezetül megemlítem, hogy egy új 124 cm3 motor ára, felszereléssel együtt jellemzően 550.000.-.
A mentők is felismerték a motorok gyorsaságát, ennek köszönhető a motoros mentő. Kérdés, hogy a jogalkotóknak mi erről a véleménye.
Véleményem szerint az autósokat nehezen lehetne átszoktatni a kerékpárra, főleg azokat, akik messziről járnak. Nekik lehetne alternatíva a motorhasználat.

1 komment

Címkék: motor közlekedés robogó hvg kerékpár segédmotor kerékpáros

A bejegyzés trackback címe:

https://etniez.blog.hu/api/trackback/id/tr9645252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comit · http://edsms.hu 2008.11.13. 15:15:03

énis motoros vagyok.. egy időben voltam motoros futár is... és nagyon egyetértek veled..

az a gáz hogy hiába van rrace meg hiába tudjuk mi mindannyian hogy hogy igazunk van... sokan félnek a motortól és sokan utálják a motorosokat...

volt rá többször példa hogy futárként de késöbb is fel kellett hajtani a járdára... direkt lassan mentem hogy nehogy megijesszek bárkit is... erre nem elém állt a taplófejű és majdnemhogy le akart rugdosni... de ugyanezt megjátszák akkor is ha tolja az ember a motort...és még ki is oktatnak... több embert fel kellett már világosítanom hogy motorral parkolás céljára ugyaugy fel lehet hajtani a járdára és motorkerékpárt toló ember gyalogosnak számit... valamit azt hogy bicajjal se lehetne a járdán menni azokra mért nem szolnak rá?!?!?!

bosszantó az emberi butaság és a sok előitélet a motorosokkal szemben...
süti beállítások módosítása