HTML

Élet kétkeréken

Motorozással, VTR250el kapcsolatos élményeim, véleményem. A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni: http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Költségfigyelő

A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Friss topikok

  • nagyapa54: Szia elég régi poszt már dehátha aktuális még keresek a Honda vtr 250 re hátsó csomagtartó konzolt... (2023.02.26. 10:32) Shad SH45
  • Powerslave: @Etniez: Jelentem, a motorka sikerrel visszakerült az útra, bár még erősen gyengélkedik. A szerelő... (2015.08.01. 14:43) Láncszett csere avagy csináld magad mozgalom 2. rész
  • Etniez: @Powerslave: Soha nem terveztem véglegesnek a kivándorlásomat. Nem sokára meglesz a brit állampolg... (2015.05.30. 15:11) Újabb gumicsere
  • p3z: Ha esetleg érdekel van replacement controller az Ebayen, illetve találtam két DIY megoldást is. (2015.05.02. 17:21) Markolatfűtés 2

HTML doboz

Motoros jogosítvány megszerzése 2.

2011.12.03. 14:32 Etniez

Korábban készítettünk számításokat a motorok üzemeltetési költségéről, nagyjából ilyen eredmények jöttek ki:

125 cm3 10 Ft/km
250 cm3 20 Ft/km
500+ cm3 40+ Ft/km

Ebben benne van a benzin, biztosítás, kötelező szervizek, gumik, láncszettek, stb költsége. Biztos sokan légből kapottnak érzik a számokat, pedig nem azok.

Térjünk vissza a jogosítványhoz. Az AK megszerzése volt az igazi sikertörténet. Hibátlan Kresz vizsga után a rutin- és a forgalom-vizsga is sikerült elsőre.

Ezután eladtam a robogót, gondoltam ideje megtanulni motorozni, ha már van jogosítványom. Vettem egy Honda CG125-t. 125cm3, 4 ütem, karburátor, léghűtés, lánchajtás, 5 sebesség. Ideális tanulómotor. 3 kisebb balesetem volt vele, két kormány, egy féktárcsa és egy kuplungkar volt a veszteséglista. Belföldi túrákra is elmentem vele egyedül, szerettem.
A sorsa egy nyári napon pecsételődött meg, strandra akartam menni. Autó nem volt kéznél, felültettem magam mögé asszonyt és elindultunk. Előtte is éreztem a kis CG teljesítményének határait, de utassal kész szenvedés volt motorozni. Lengett össze-vissza, fék nem fogott semmit, emelkedőkön vissza kellett kapcsolni háromba és jöhetett ima. Hát, nem erre találták ki.
Strand nem volt messze, csupán 50 km-re. Hazaérkezés után asszony kijelentette, hogy többet nem jön velem, annyira kényelmetlen volt az utazás. Bevallom, én sem élveztem.
24.000 km-el 3,5 évesen eladtam és vettem a VTR250-et.

Külföldön szándékozom futármunkát vállalni, ezért meg kellett csinálnom a „nagy” A-t. Nem kellett újabb Kresz-vizsgát tennem, de rutin- és forgalmi vizsgát igen. Mivel, több mint 2 éve volt AK-m, nem kellett nyolcast tologatnom a motorral, és csak 7 órát kellett vezetnem összesen. Itt jött a pofára esés, megbuktam rutinon. A 8-as bója kerüléskor leraktam a lábam. 39 fokos lázam volt, esett az eső és kellemes novemberi 5 fok volt. Szívás, pótvizsga.

Féltem, hogy kicsúszom az időből. Motoros vizsga szünetel december 1.-március 1. között. Novemberben lehet vizsgázni, ha az időjárás alkalmas. Ez az oktatóm szerint azt jelenti, hogy akármilyen hideg lehet, csak ne essen semmi az égből.
Második kísérletnél le akartam nyűgözni a vizsgabiztost, mégis 50.000 km van már a kezemben. Sikerült a vizsga, utána szóbeli dicséretet kaptam: „Nagyon szépen motorozik!” Jól esett, de csak kicsit enyhítette a bukás miatti szégyenérzést. Már másnap leadtuk a vizsgajelentkezésemet, november 28.-ára kaptam időpontot.
2,5 hét telt el imádkozással a jó időért. Ködös időszakok jöttek, ködszitálós reggelekkel és rengeteg balesettel. Jött a hír, hogy több időpontot nem adnak ki már motorra idén. Végül eljött a nagy nap. Az időjárás is velem volt, ilyen jó idő még nem volt novemberben. Napsütés, 12 fok Budapesten. Vizsga sikeres volt, még hibavonalat sem kaptam.

Beidézem az akkori fórum bejegyzésem:

"Volt ma minden, szerencsétlen vizsgatársamat meghúzták. Sajnálom, mert ő kezdő volt teljesen és ahhoz képest...
Volt:
- takarásból elénk ugró gyalogos
- mentőautó
- szabálytalanul parkoló autó által épített mesterséges gát
- takarásból elénk száguldó biciklis jobbról-hátulról
- egyirányúban szembejövő biciklis
- verekedés előttünk (!)
- 5 perces parkolóhely keresés
 És megbukott, mert két utcán keresztül kint felejtette az indexet a vizsga vége előtt 2 perccel... Szegény :(

És a 40 perces vizsga végül 1:20 volt a közjátékok miatt."

Útvonal: http://href.hu/x/gker
 

Szólj hozzá!

Címkék: motoros honda baleset vizsga forgalmi kresz jogosítvány ak rutin megszerzése vtr250 cg125

A bejegyzés trackback címe:

https://etniez.blog.hu/api/trackback/id/tr173429015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása