Az ígért gumi beszámoló sokáig váratott magára, most ejtem meg.
A felszerelés óta furcsán kezdett viselkedni a motor, bár ennek az elején nem tulajdonítottam nagy jelentőséget. Gondoltam, új guminak be kell kopnia. Pár nap múlva a zavaró jelenség nem csökkent, erősödött.
A probléma leírása: a motor 40-60 között iszonyatosan, ritmikusan rezgett. Ez a rezgés változott, ha változott a sebesség, fordulatszám vagy a sebességi fokozat. A rezgést a lábtartón és az ülésen lehetett nagyon érezni. Visszavittem a Dream-be, ahol a gumi cserét elvégezték. Ott megállapították, hogy a gumi jó, szerintük a láncszett a hibás. Mivel nem tudtak időpontot adni két héten belülre, ezért a Szallerbeckhez vittem a motort. Volt gyári láncszettem, ezért csak a szerelés költségét kellett állnom. Szóval a gyári láncszett 23000 km után cserés lett, bár szerintem még nem kellett volna. Igazam lett, nem oldotta meg a problémát. Rezgés, ideges viselkedés megmaradt.
Itt már biztos voltam benne, hogy a gumi okozza. Igen, de melyik? A tippem a hátsó kerékre irányult, mivel a hajtás változása megváltoztatja a rezgést is.. szóval a hajtott kerék.
24000-es szervizt a Dreamben ejtettem meg, kértem hogy cseréljék vissza a hátsó gumit. Sajnos már kidobták. Pech. Mivel nem akartam egy hónapon belül két szett gumit venni a motorra, ezért használt gumi után néztem.
Időpontot beszéltem a Kékholdas srácokkal, nekik volt egy 90%-os Metzeler Lasertec 130/70-17 méretben. Igaz, hogy eggyel kisebb , mint az enyém de próbának jó lesz. 20 perc alatt végeztek a cserével (füzetből kinézték a meghúzási nyomatékot is!), majd jött a teszt.
Siker, remegés elmúlt, visszakaptam a motort.
Most egy Michelin Pilot Active van fent elől (110/70-17), hátul egy Metzeler Lasertec (130/70-17). Normál utcai használatnál nem vettem észre nagy eltérést, de később bejelentkezem még. A Kékholdnak beírhatunk egy nagy piros pontot, korrekt szerviz, reális árakkal, normális szerelőkkel.