HTML

Élet kétkeréken

Motorozással, VTR250el kapcsolatos élményeim, véleményem. A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni: http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Költségfigyelő

A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Friss topikok

  • nagyapa54: Szia elég régi poszt már dehátha aktuális még keresek a Honda vtr 250 re hátsó csomagtartó konzolt... (2023.02.26. 10:32) Shad SH45
  • Powerslave: @Etniez: Jelentem, a motorka sikerrel visszakerült az útra, bár még erősen gyengélkedik. A szerelő... (2015.08.01. 14:43) Láncszett csere avagy csináld magad mozgalom 2. rész
  • Etniez: @Powerslave: Soha nem terveztem véglegesnek a kivándorlásomat. Nem sokára meglesz a brit állampolg... (2015.05.30. 15:11) Újabb gumicsere
  • p3z: Ha esetleg érdekel van replacement controller az Ebayen, illetve találtam két DIY megoldást is. (2015.05.02. 17:21) Markolatfűtés 2

HTML doboz

Markolatfűtés

2010.09.05. 19:36 Etniez

Bár még javában tart a nyár és a kánikula, mégis elkezdtem a felkészülést a télre. Valóra váltottam egy régi álmomat, felszereltem a motorom egy markolatfűtéssel.
Erre azóta vágytam, amióta elkezdtem hideg időben motorozni. Rossz a vérkeringésem, ezért a lábam és a kezem nagyon fázik. Eleinte meleg kesztyűben kerestem a megoldást. Utána kormányra szerelhető „muffal” próbálkoztam. Végül vettem egy Bering téli kesztyűt. A Bering kesztyű és a Tucano Urbano „muff” együtt majdnem tökéletes. Így már elviselhető a hideg, de nekem ez nem volt elég. Döntöttem, idén télen már lesz markolatfűtés.

Sok féle fűthető markolat létezik, szerintem három csoportra oszthatóak:

1. olcsó Louis-os termékek
2. Oxford Hot Grips
3. Gyári megoldások

Valaki dicséri, valaki szidja a Louis termékeit, nem akarok igazságot tenni. A gyári megoldások nagyon drágák (kb. 50.000). Általában a középkategóriát szoktam venni, itt is így tettem. Beszereztem egy akciós példányt húszezerért, majd nyolcezerért felszereltettem.


 

 



















Oxford három féle variációban gyártja a markolatfűtést, az eltérés a kormány átmérőben van (22mm, 25mm, 28mm). Régebbi példányokon tekerős hőszabályzó van, az újabb verziókon három gomb. Egyikkel kapcsoljuk be-ki, másik két gombbal a hőfokot növeljük vagy csökkentjük (30%, 40%, 70%, 100%).
























A felszerelés baromi egyszerű lépésekből áll, igazából csak a kábelek elrendezése körülményes.

1.    Régi markolat leszedtük. Levágás helyett érdemes levegőt aláfújni és úgy lehúzni. Gumisok, légkulcsosok előnyben. Nekem megvan a gyári, hátha jó lesz még valamikor…
2.    Új markolatot felszereltük. Felszerelés előtt ki kell találni az elrendezést, ez motor típusonként más és más. Szerintem a VTR250-re vezetékkel felfelé kell szerelni, mert csak így tudunk hozzáférni a kapcsoló szervekhez. Lefelé szerelve feszülnek, és nagyon lógnak a kábelek.
3.    Kábelek elrendezése majd rögzítése. Fent a kábeleket a tükörrel befogtuk (kilazítás után kábel be „oszt jónapot”) és végül a bal tükörre került a kapcsoló. Konzol és hosszított csavar a készlet része. A kormány alján gyorskötözővel megfogtuk a kábelt, majd a kiegyenlítő tartály alatt elvezetve a váz jobb oldalán bevezettük az ülés alá. A jobb oldali műanyag elemet leszedve gyorsan be lehet dobni az ülés alá a vezérlőt és akár rögzíthetjük is, ha kedvünk támad, ugyanis jár hozzá öntapadós szivacs. Ülés alatt kicsit köröztünk a kábellel, majd a biztosítékot az aksi mellett rögzítettük és kész is voltunk.


Télen még visszatérek erre a témára, akinek kérdése lenne, nyugodtan használja a „hozzászólás” gombot :)

Képek:


 

2 komment

Címkék: felszerelés hot szerelés louis oxford tucano markolatfűtés grips urbano bering

A bejegyzés trackback címe:

https://etniez.blog.hu/api/trackback/id/tr242247542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MotoPierre (törölt) 2010.09.11. 16:26:26

hali

lenne 1 pár kérdésem, ha nem baj :) :

a szezonban meddig motorozol, illetve meddig lehet vele? (mert nekem annó cbr125-el már novemberben úgy csúszkált..)

mennyit számít a markolatfűtés (avagy mennyire jó)?

nem 'rondítja' el a sok kábel a motort? :D

köszi a válaszokat,
Üdv Pierre.

Etniez 2010.09.11. 19:03:33

Szia!

Engem nem zavarnak a kábelek, nagyon picit ront a motor összhatásán.
Nálam a szezon -5C-ig tart, általában november végén, december elején rakom el a motort. Egyelőre a reggeli hidegben és a folyamatos esőkben használtam, nagyon tetszett. Majd télen írok róla újra, ha felkerül a motorra a muff és igazán hideg lesz.
süti beállítások módosítása