Bár még javában tart a nyár és a kánikula, mégis elkezdtem a felkészülést a télre. Valóra váltottam egy régi álmomat, felszereltem a motorom egy markolatfűtéssel.
Erre azóta vágytam, amióta elkezdtem hideg időben motorozni. Rossz a vérkeringésem, ezért a lábam és a kezem nagyon fázik. Eleinte meleg kesztyűben kerestem a megoldást. Utána kormányra szerelhető „muffal” próbálkoztam. Végül vettem egy Bering téli kesztyűt. A Bering kesztyű és a Tucano Urbano „muff” együtt majdnem tökéletes. Így már elviselhető a hideg, de nekem ez nem volt elég. Döntöttem, idén télen már lesz markolatfűtés.
Sok féle fűthető markolat létezik, szerintem három csoportra oszthatóak:
1. olcsó Louis-os termékek
2. Oxford Hot Grips
3. Gyári megoldások
Valaki dicséri, valaki szidja a Louis termékeit, nem akarok igazságot tenni. A gyári megoldások nagyon drágák (kb. 50.000). Általában a középkategóriát szoktam venni, itt is így tettem. Beszereztem egy akciós példányt húszezerért, majd nyolcezerért felszereltettem.
Oxford három féle variációban gyártja a markolatfűtést, az eltérés a kormány átmérőben van (22mm, 25mm, 28mm). Régebbi példányokon tekerős hőszabályzó van, az újabb verziókon három gomb. Egyikkel kapcsoljuk be-ki, másik két gombbal a hőfokot növeljük vagy csökkentjük (30%, 40%, 70%, 100%).
A felszerelés baromi egyszerű lépésekből áll, igazából csak a kábelek elrendezése körülményes.
1. Régi markolat leszedtük. Levágás helyett érdemes levegőt aláfújni és úgy lehúzni. Gumisok, légkulcsosok előnyben. Nekem megvan a gyári, hátha jó lesz még valamikor…
2. Új markolatot felszereltük. Felszerelés előtt ki kell találni az elrendezést, ez motor típusonként más és más. Szerintem a VTR250-re vezetékkel felfelé kell szerelni, mert csak így tudunk hozzáférni a kapcsoló szervekhez. Lefelé szerelve feszülnek, és nagyon lógnak a kábelek.
3. Kábelek elrendezése majd rögzítése. Fent a kábeleket a tükörrel befogtuk (kilazítás után kábel be „oszt jónapot”) és végül a bal tükörre került a kapcsoló. Konzol és hosszított csavar a készlet része. A kormány alján gyorskötözővel megfogtuk a kábelt, majd a kiegyenlítő tartály alatt elvezetve a váz jobb oldalán bevezettük az ülés alá. A jobb oldali műanyag elemet leszedve gyorsan be lehet dobni az ülés alá a vezérlőt és akár rögzíthetjük is, ha kedvünk támad, ugyanis jár hozzá öntapadós szivacs. Ülés alatt kicsit köröztünk a kábellel, majd a biztosítékot az aksi mellett rögzítettük és kész is voltunk.
Télen még visszatérek erre a témára, akinek kérdése lenne, nyugodtan használja a „hozzászólás” gombot :)
Képek: