Kínai robogó vásárlása előtt fontoljunk meg pár dolgot. Az ár a fontos, vagy a megbízhatóság?
Tudomásul kell venni, hogy a hazai hipermarketekben és barkácsáruházokban kapható kínai robogók közel sincsenek egy technikai színvonalon a japán, olasz vagy koreai példányokkal.
Tudomásul kell venni, hogy nagyrészt azoknak a kínai termékeknek elfogadható minősége, amelyek nem kínai minőségellenőrzésen esnek át a forgalombahozatal előtt. Na, a robogóik nem ilyenek.
Azokat összedobálják egy futószalagon. Valószínűleg egy cél lebeg a szemük előtt, mindenkinél olcsóbbnak kell lenniük. Ennyi. Ez a cél. Megbízhatóság? Anyagminőség? Nem érdekes. Az ár, az a fontos.
Olyan bagatell hibáik vannak, hogy csuda. Lecsúszó csövek, maguktól elrepedő műanyagok, szétmenő tömítések. Ezekről hallani a legtöbbet. Egy hozzáértőnek nem okoz gondot a legtöbb probléma orvoslása, de nem mindenki ért a motorhoz. Ők csak azt tapasztalják, hogy az előbb még vígan haladó robogó egyszer csak megáll, és nem megy tovább. Hiába az önindító, hiába a berúgókar, nem röffen be. Pedig lehet, hogy csak lejött a karburátorról egy cső. vagy bedugult a benzintank szuszogója.
Sokat olvasni neten "Yamaha-licenszes" robogókról. Vagy "Honda-licenszesről". Na ilyen nincs. A történet annyi, hogy egy csapat kínai mérnök a lehető legjobban lekoppintotta egy japán gyár termékét. Néhány alkatrész akar lehet csereszabatos a robogón, de a "licensz" ennyiben ki is merül. Ez közel sem jelenti azt, hogy ha valami tönkremegy a kínai robogóban, akkor találsz hozzá alkatrészt. Általában pár centi, pár milliméter, de nem passzol. Ez van.
Én személy szerint senkinek nem javaslom ezen robogók megvásárlását, hiszen 150.000-200.000 Forintért lehet venni jó állapotú, használt robogókat. Japánt, olaszt, koreait. Használt robogó vásárlásnál se kell semmit elhinni, de ez egy másik post tartalma lesz egyszer.