HTML

Élet kétkeréken

Motorozással, VTR250el kapcsolatos élményeim, véleményem. A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni: http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Költségfigyelő

A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Friss topikok

  • nagyapa54: Szia elég régi poszt már dehátha aktuális még keresek a Honda vtr 250 re hátsó csomagtartó konzolt... (2023.02.26. 10:32) Shad SH45
  • Powerslave: @Etniez: Jelentem, a motorka sikerrel visszakerült az útra, bár még erősen gyengélkedik. A szerelő... (2015.08.01. 14:43) Láncszett csere avagy csináld magad mozgalom 2. rész
  • Etniez: @Powerslave: Soha nem terveztem véglegesnek a kivándorlásomat. Nem sokára meglesz a brit állampolg... (2015.05.30. 15:11) Újabb gumicsere
  • p3z: Ha esetleg érdekel van replacement controller az Ebayen, illetve találtam két DIY megoldást is. (2015.05.02. 17:21) Markolatfűtés 2

HTML doboz

Változik a motoros képzés, lesz B125!

2011.12.02. 07:24 Etniez

Nem az én dolgom lenne, de a motoros újságírás nem ír erről a témáról. Változni fog pár dolog az autós- és motoros képzésnél, nem is apróságok. A konkrét törvény: 58/2011. (XI. 24.) NFM rendelet. forrás: http://www.magyarkozlony.hu/pdf/10946
 

B kategóriánál megszűnik a rutinpálya, csak forgalmi vizsgát fognak tenni a leendő tanulóknak. Akinek folyamatban van a tanfolyam, de nem tette le a rutint, annak már nem is kell.

Ez egy motoros blog, térjünk rá a minket érintő változásokra.
Kötelező lesz a teljes motoros ruházat. Nem tartom ezt butaságnak, de legalább 40.000 Forinttal nő a beszerzendő kiegészítőkre fordítandó összeg. Gondolom, az iskolák tudnak majd biztosítani felszerelést, kérdés hogy ki használná...

Így szól a törvény pontosan:
3.5.2. A kétkerekű járművek vezetőinek oktatása során a tanuló felszerelése:
a) bukósisak,
b) szemüveg (a bukósisak kialakításától függően),
c) protektoros hosszúnadrág és protektoros dzseki,
d) protektoros kesztyű,
e) magas szárú, zárt cipő vagy csizma,
f) elől-hátul „T” betűjelzéssel ellátott, tanulónként eltérő színű vagy számozott tanulómellény,
g) a főoktatás és a vizsga során a tanuló és az oktató közötti kapcsolatot rádió adó-vevő készülékkel kell biztosítani.”

A B125 kampány nem sikerült, de a hivatal átvágta a gordiuszi-csomót. A B-s jogosítvány ugyan nem lesz érvényes a 125 cm3-s motorokra, de az A1 kategória megszerzését megkönnyítették a B-s jogsival rendelkezőknek. Nekik csupán egy 5 órás képzésen (3 óra elméleti, 2 óra gyakorlati) kell részt venniük, majd forgalmi vizsgán kell számot adni tudásukról. A forgalmi vizsga 11.000 Forint, ezért képzéssel együtt 25.000 Forintból megállhat az egész. Nem rossz.


A képzésben tovább bővítik a motoros jogosítványokat, lesz A2 és AM kategória is. Igazából nem sikerült kihámoznom, hogy ezzel mi a céljuk.
Az AK kategória 2013.01.19-től megszűnik, akárcsak a sima M kategória. Helyettük lesz az A2 és AM.

Bevezetik az E-learning-et, ennek örülni fognak a fiatalok és a kevés szabadidővel rendelkezők. Elvileg a papír alapú vizsgarendszer is megszűnik, akár csak a Kresz-vizsgánál. Erről pontosabbat nem tudok mondani.

Végül jöjjenek a pontos definíciók:
A 2003. év december 1-jét követően oktatásba bevont járművekre vonatkozó előírások
1. A járművek követelményei kategóriánként
„M” kategória:
bármely kétkerekű segédmotoros kerékpár.

„A1” alkategória:
„A1” alkategóriába tartozó, legalább 75 cm3 hengerűrtartalmú, kétkerekű motorkerékpár.

„A korl.” kategória:
„A” kategóriába tartozó kétkerekű motorkerékpár, amely az alábbi jellemzőkkel rendelkezik:
a) 125 cm3-t meghaladó hengerűrtartalom,
b) legalább 100 km/óra sebesség elérésére alkalmas,
c) legfeljebb 25 kW teljesítmény,
d) legfeljebb 0,16 kW/kg teljesítmény/sajáttömeg arány.

„AM” kategória:
AM kategóriába tartozó
– két- vagy háromkerekű jármű, amelynek legnagyobb tervezési sebessége a 25 km/órát meghaladja, de nem több mint 45 km/óra, a motor hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél vagy a motor legnagyobb hasznos motorteljesítménye nem több 4 kW-nál,
– könnyű négykerekű motorkerékpár, amelyek terheletlen tömege (az akkumulátor tömegét nem számítva) kevesebb
350 kg-nál, amelynek legnagyobb tervezési sebessége a 25 km/órát meghaladja, de nem több mint 45 km/óra, a motor hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél vagy a motor legnagyobb hasznos motorteljesítménye nem több 4 kW-nál.

„A” kategória:
a) 2013. január 18-ig:
aa) legalább 35 kW teljesítmény,
ab) legalább 100 km/óra sebesség elérésére alkalmas.
b) 2013. január 19-tõl:
ba) „A” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 600 cm3 hengerűrtartalommal és legalább
40 kW motorteljesítménnyel

„A2” kategória:
„A2” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 400 cm3 hengerűrtartalommal és legalább 25 kW motorteljesítménnyel.
 

update: Totalcar is írt valamit

3 komment

Címkék: motoros a magyar változás m képzés am közlöny ak a1 a2 b125

A bejegyzés trackback címe:

https://etniez.blog.hu/api/trackback/id/tr343429594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moan 2011.12.02. 16:13:58

Annyi csak, hogy az ár nagy valószínűséggel nem fog megállni 25000-ben. A hatósági része összesen a dolognak 16500Ft erre jön rá az az összeg amit az iskolák el fognak kérni azért az 5 óráért. Lévén, hogy a kategóriaváltásnál is kb. összesen 35-40k volt amit fizetni kellett ez sem hiszem, hogy kevesebb lesz.

Etniez 2011.12.02. 16:23:58

@Moan: A forgalmi vizsga díja 11.000 Forint, a jogosítvány kiváltása 4.000. Az iskolákat becsülni tudom. Mivel 3 óra elméleti, 2 gyakorlati, megállhat egy tízesből.
De március 1-től pontosabban fogjuk látni.

Moan 2011.12.02. 16:43:55

@Etniez:

Úgy legyen. Bár akivel beszéltem most erről egy órája, az azért nem repesett egy túl alacsony összegért. Ugye külön órát kell tartani, meg ilyesmik...De majd kiderül. Ez is egy versenyhelyzetet jelent.
süti beállítások módosítása