HTML

Élet kétkeréken

Motorozással, VTR250el kapcsolatos élményeim, véleményem. A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni: http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Költségfigyelő

A motorom fogyasztási- és kiadási naplóját itt tudod nyomon követni:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

Friss topikok

  • nagyapa54: Szia elég régi poszt már dehátha aktuális még keresek a Honda vtr 250 re hátsó csomagtartó konzolt... (2023.02.26. 10:32) Shad SH45
  • Powerslave: @Etniez: Jelentem, a motorka sikerrel visszakerült az útra, bár még erősen gyengélkedik. A szerelő... (2015.08.01. 14:43) Láncszett csere avagy csináld magad mozgalom 2. rész
  • Etniez: @Powerslave: Soha nem terveztem véglegesnek a kivándorlásomat. Nem sokára meglesz a brit állampolg... (2015.05.30. 15:11) Újabb gumicsere
  • p3z: Ha esetleg érdekel van replacement controller az Ebayen, illetve találtam két DIY megoldást is. (2015.05.02. 17:21) Markolatfűtés 2

HTML doboz

Rendszámos segédmotorkerékpárok

2007.11.18. 17:23 Etniez

Úgy tűnik, hamarosan rendszámot kapnak a segédmotorkerékpárok, robogók:

Bemásolom a Kóka János által jegyzett törvénytervezetből az erre vonatkozó információkat.

Kérdés az, hogyan akarják ezt megvalósítani, az ördög itt is a részletekben van. Hogyan fogják "Józsi bácsit" rávenni arra, hogy elvigye a Verhovináját, Babettáját rendszámoztatni és miből fogja kifizetni a tervezett közel 20.000 Forint eljárási díjat.

Én támogatom a rendszámoztatást, de szükség lenne egy átmeneti időszakra, amíg ingyen lehetne az eljárást lefolytatni.

Lehúzási szándéknak érzem a két éventi vizsgáztatást, hiszen a motorkerékpárokra is felesleges ez a procedúra. A gyakorlati tapasztalatok szerint egy ilyen vizsgálat annyiból áll, hogy megszámolják hány kereke van a motornak, rendben van-e a forgalmi "oszt jónapot". Ellenben drága és macerás időpontot szerezni.

 

10. §
A Kkt. a következő 25/A. §-sal egészül ki:
„25/A. § A közúti forgalomban
a) a gépkocsi,
b) a motorkerékpár,
c) a mezőgazdasági vontató,
d) a segédmotoros kerékpár,
e) a pótkocsi,
f) a lassú jármű
– a 25. §-ban meghatározott kivételek alkalmazása mellett – a közúti forgalomban
érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt.

 


— A segédmotoros kerékpárok hatósági jelzéssel és engedéllyel történő ellátási kötelezettségének bevezetése alapvetően a közlekedésbiztonság javítása miatt szükséges. A hatósági jelzés és az engedély kiadása előtt a segédmotoros kerékpárok közlekedésbiztonsági ellenőrzését a közlekedési hatóság végzi el, és ennek során a műszakilag alkalmatlan járművek forgalomba helyezését megakadályozhatja. A közúti ellenőrzés során lehetőség nyílik a segédmotoros kerékpárokkal elkövetett közlekedési szabálysértések megfelelő szankcionálására, továbbá a vezetési jogosultság megfelelő ellenőrzésére, a segédmotoros kerékpárok által okozott közúti közlekedési balesetek számának csökkentésére.


— Az elmúlt években hazánkban is, mint ahogy a közép-európai országokban ez általánosan jellemző, jelentős mértékben megnőtt a segédmotoros kerékpárok száma és az ezekkel létrehozott kedvtelési és – tömegközlekedési eszközök használatát kiváltó – egyéb közlekedési (hivatásforgalmi) teljesítmények nagysága is. A segédmotoros kerékpárok forgalmának megnövekedése, a közúti közlekedésben képviselt személyszállítási teljesítményeik részarányának emelkedése felveti e közúti járművek nemzeti nyilvántartásba vételével (hatósági engedély és hatósági jelzés kiadása) kapcsolatos jelenlegi szabályozás felülvizsgálatának szükségességét. E járműkör esetében a hatályos törvényi szabályozás nemzeti bejegyzést, nyilvántartásba vételt, forgalmi engedéllyel és rendszámtáblával történő ellátást nem ír elő.

 

A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő ellenőrzését, gátolja e járműkör nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal kapcsolatosan szükségesrendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen kezelhetővé teszi a járművekre vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos szerződéskötések és kártérítések lebonyolítását is.

A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás, továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása. A segédmotoros kerékpárok rendszámmal és hatósági engedéllyel történő ellátása minimálisan egy év felkészülési időt igényel, így ezen intézkedéseket 2009. január 1- jétől lesz lehetőség alkalmazni, és 2010. év végéig az eljárások a teljes állományra vonatkozóan elvégezhetőek.


A 9. és 10. §-hoz:
A hazánkban jelenleg hatósági engedély és jelzés és nemzeti bejegyzés nélkül használható segédmotoros kerékpárok esetében, elsősorban ellenőrzési és közlekedésbiztonsági, továbbá vagyonvédelmi és nemzetközi forgalomban való részvétel miatt szükségessé válik e járműkör hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának megszervezése.

Az ehhez szükséges törvényi rendelkezések meghatározása mellett szükségessé válik még számos egyéb nemzeti jogszabály ennek megfelelő módon történő átalakítása is. Az érintett segédmotoros kerékpárok állományáról jelenleg pontos információkkal – nyilvántartási rendszer hiányában – nem rendelkezünk, de ezek száma 300-600 ezerre tehető.

A hatósági engedélyek és jelzések kiadásához szükséges egyéb szabályozások kialakítása, a műszaki vizsgálatok lefolytatása és az okmányok kiadása minimálisan 1 éves felkészülési időtartamot vesz igénybe. A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő közlekedésbiztonsági ellenőrzését, gátolja e járműkör nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal kapcsolatosan szükséges rendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen kezelhetővé teszi a járművekre vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos szerződéskötések és kártérítések lebonyolítását is.

A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás, továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása.

 


A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.

Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége is.

 
A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges.

Ezzel párhuzamosan történhet meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a hatósági engedély és jelzés kiadására.

Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány kiadási díjat jelent.

Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.
A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművekműszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése is könnyebben elvégezhető.


A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad tájékoztatást a Kormány.


A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.

 
Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége
is. A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges.

Ezzel párhuzamosan történhet meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a hatósági engedély és jelzés kiadására.

Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány kiadási díjat jelent. Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.

A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművek műszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése is könnyebben elvégezhető.

A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad tájékoztatást a Kormány.

www.parlament.hu/irom38/04191/04191.pdf 

 


12 komment

Címkék: motor rendszám robogó verhovina motorkerékpár segédmotorkerékpár smkp rendszámoztatás babetta

A bejegyzés trackback címe:

https://etniez.blog.hu/api/trackback/id/tr40233214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci bá 2008.03.07. 14:54:09

BOTRÁNY!
Mi a faszom kerül 15-20 ezer ft-ba???
Ebből is csak az öltönyös faszkalapok tömik meg a zsebüket!
Járműlopások csökkentése? Miről beszéltek? én még nem hallotam olyanról megtaláltak volna lopott segédmotort ( nem is nyomoztak utánna)
MAGYARORSZÁG!
Nem az lenne a CÉL faszom, hogy minél több segédmotoros legyen és egyre kevesebb autó?jobb 1 motor 1 személlyel mint egy kocsi 1 személlyel, akár környezetvédelmi szempontból nézem akár.........
Persze ha nő valamire az igény mindjárt ott is lehúzás kell mi?????
Kúrva anyátokat!
ennyi

feri1990 2008.05.04. 22:42:00

Ezt nagyon nem értem mi a fenéért kell csinálni. ezzel akarják végleg eltüntetni a szegényebb embereket az utakról vagy mi? kezdték a trabantokkal, már alig van, most jönnek a kismotorok. a sok elektromos biciklivel kezdhetnének már valamit. tuttommal beépített erőgép hajtja, ezért jogosítványkötelesnek kéne lennie a sok kis 11-12-éves hülyegyerek miatt van a baleset és nem amiatt aki normálisan közlekedik. ja igen és tőllem is loptak el motort egy Simson S51N-t és mit mondtak a rendőrök? Lopj magadnak másikat! Ennyit a rend őreiről is! Az én motoromon tuti nem lessz rendszám, mert NINCS PÉNZEM 2 ÉVENTE MŰSZAKIZTATNI!!!!!!!

Geri 2008.06.06. 17:19:01

Nem kell rá rendszám! :D Kapjon el ha tud! (ugysem tud)XD

Driver 2008.07.05. 17:48:36

Én sem értek egyet az egésszel ebböl nagy balhék lesznek még!Azokkal a robogókkal mi van amit 50-esként használnak de 100,125,180ccm-ek?hogy lesznek lemüszakiztatva,lehet e "B"jogsival vezetni ,lehet e 2 személlyel menni vele??

cso 2008.07.14. 10:30:58

1értek a műszakiztatás hatájbalépésével.
Ém a rendőröket tartom műszakilag annyira felkészültnek,hogy ezt a procedurát helyileg is meg tudják oldani. Nyilvántartásba vétel (ugye már létezik online kapcsolat) átvizsgálás és persze ez jóval olcsóbban megoldható (1975 BABETTA ér 10 000 Ft-ot 20 00Ft a procedúra NA-NE!! inkáb a szinesfém kereskecő)
Józsi bá (80éves) bevágtat a 40km-re lévő vizsga helyre 60 évig csak a faluban közekedett a33éves BABETTÁVAL. RÖHEJ!!!!!

ÉRDEMES LENNE ELGONDOLKOZNI EZEN.

(Aki egyet ért az lökjön ide 1 UP-ot.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.17. 12:41:12

Az megvan, hogy ha NEM SZÁMLÁSAN VETTED a kismotort - jelentkezzen aki úgy vette! :-) - akkor egyedi azonosítást is kell végeztetni ( idomok le, fényképezés, idomok vissza, jegyzőkönyv ) ami ÚJABB 16-20 ezer forint lesz ?!

Etniez 2008.07.17. 17:48:20

Én annak idején úgy vettem. Amikor eladtam, csináltam a számláról egy másolatot az új tulajdonosnak.
Tehát nem lehetetlen.

zolee 2008.09.09. 20:38:48

Én ma olyat is hallotam h ami 45km/h nál többel megy az A1 es jogsival vezethető de ez olyan szánalmas mivel szinte manapság a babeta megy 45 öt némeik többet is... igaz nekem 125 ös motorom van de 50 es ként ezek az emberek most kezdik el elpasszolgatni a motorkat szóval pár hét hónap év és magyarországon rögtön lesz 100 ezer kismotor:)

Miki 2008.09.19. 00:25:49

Kellett nektek UNIO!!!
Ez után meg a kerékpár vizsga jön!

Miki 2008.09.19. 00:27:44

És mi lesz az épített (chopper) kismotorommal?

S51B-1-4H 2009.01.28. 22:14:29

Ahogy a felhasználonevem is tartalmazza hogy Simson S51B1-4em van ami 49,6ccm és megy 65km´\h val

állítolag én vagyok a 11-edi tulajdonos. Csak adásvételi szerzödésem van rola,(elméletileg forgalmi nak is kéne lennie annélkül nem hozható forrgalomba ) A nyáron mikor levizsgáztam kocsibol akkor vettem és ráköltöttem 90valahányezer forintott primán müködik azotais a dolog másik oldala hogy ez nem hozhhato igy forrgalomba állítolag rohadt büdös kis faszopok mit képzelne ki veszik alolam a szeretet mocimat amit sokszor iskolába járásra használok mert sokszor nincs busz vagy 6km-et kellene gyalogolnom a tanmühelyig és ez még csak oda ut vissza megint 6km ehezz persze hozzátartozik hogy 14 éves koromtól gyújtöttem a pénzt Kb 250.000ft jöt igy össze ami be takarta az egészet. most vagyok 18éves.elégé rosz körülmények kközött lakok tanyán anyám minimálbérért dolgozi eléggé szar melo sajnon apám nincs.hát szerintem ez igy nagy kibaszás mert hogyan járok iskolába ha nincs moci??? Másikra nincsen pénzünk tom hogy szar ügy de ez az igazság.

Etniez 2009.01.29. 19:42:43

Visszavonták a törvényt 2008 végén, nyugi.
süti beállítások módosítása