A téli motorozás egyik rákfenéje a párásodó plexi. Ha valaki motorozott nagy esőben (akárcsak nyáron), az tudja, hogy milyen hamar be tud párásodni a plexi és mennyire veszélyes. Ha nem nyitod fel a rostélyt, nem látsz. Ellenben ha felnyitod, akkor beesik az eső.
Alternatív megoldásként résnyire lehet nyitni a plexit, de ez nem minden sisaktípusnál jó megoldás.
Tehát párátlanítsunk. Jó, de hogyan? A gyártók négyféle megoldást használnak a plexi gyártásakor.
1, Nem csinálnak semmit, párásodjál csak…
2, Felkennek egy réteget, amiről azt állítják, hogy páramentes. Ez az állítás részben igaz, menet közben nem lesz párás a plexi, mert a menetszél és a felvitt réteg megakadályozza.
Hosszú piros lámpánál és lassú tempónál párás lesz a plexi.
3, Felkennek egy réteget, amitől tényleg nem lesz párás a plexi. Ismeretségi körömben egyetlen márkáról hallottam azt, hogy működik: Schuberth (el is kérik az árát)
A Pinlock rendszer lényege:
A plexi két oldalán elhelyezett „kis pöcök” közé egy fólia kerül. Ha nincs gyárilag ilyen pöcök a plexin, utólag is beszerelhető, erről pl. az Euromotor tud felvilágosítást adni.
Ha gyárilag van valami páramentesnek mondott réteg a plexin, az utólagos fúráskor hátrány, mert esetleg berepedezhet.
Gyártó: http://www.pinlock.hu
Beszerzés: http://www.euromotor.hu
A Progrip rendszer lényege:
Egy matricát kell beragasztani a plexi belsejére. Hátránya, hogy nehezen lehet teljesen légmentesre ragasztani. Viszont ha nem is sikerül teljesen a ragasztás, akkor is páramentes marad a plexi, nagyon kicsit befolyásolja (saját tapasztalat, ilyen volt az első bukómba).
Ezt a beragasztott matricát utólag könnyel el lehet távolítani, nyoma sem marad (sima víz oldja)
Gyártó: http://www.progrip.com
Beszerzés: http://www.kelomotor.hu vagy http://www.pinkmotors.hu
Újabb cikk a témában: http://etniez.blog.hu/2011/11/23/pinlock